Meine Wellnesszeit 3 & 6 Tage

Sie möchten in den Wellnessurlaub? Wir haben 3- & 6-Tages Angebote für Sie!

Katalog bestellen

Den Wellness-Hotel Katalog jetzt herunterladen oder kostenfrei bestellen!

Kurz mal anfragen

Hier können Sie bequem bis zu vier Wellnesshotels gleichzeitig anfragen!

Wellness-Gutschein verschenken

Sie möchten jemanden etwas wirklich Gutes tun? Verschenken Sie Entspannung!

18. Juli 2007

Schone lucht als marketing tool

Nu ook 100 % rookvrije restaurants

MEERness 1Nu ook 100%  rookvrije restaurants in Wellness-Hotels-Deutschland

Schone lucht als marketing tool voor Duitse kuurhotelketen

Met de toenemende luchtvervuiling in onder meer het Roergebied in Duitsland en de Randstad in Nederland, zet Wellness-Hotels-Deutschland, het samenwerkings- verband van op dit moment 44 vier- en vijfsterren kuurhotels verspreid over heel Duitsland, een nieuw marketinginstrument in om toeristen te verleiden voor een kuurbezoek: gezonde lucht. ‘De lucht- kwaliteit in grote steden en geïndustrialiseerde gebieden in Nederland en Duitsland verslechtert zienderogen. Was zon decennia lang het lokmiddel voor toeristen, wij zien in schone, frisse en gezonde lucht een nieuwe marketing tool. Al onze 44 aangesloten hotels bevinden zich in bosrijke gebieden of liggen aan een meer of zee, ideaal dus om de longen eens goed schoon te blazen’,  aldus Michael Altewischer, directeur van Wellness-Hotels-Deutschland. Tevens is onlangs besloten dat alle aangesloten hotels hun gasten minimaal een rookvrij restaurant moeten bieden. Een volledig overzicht van alle Wellness-Hotels-Deutschland hotels en de locaties vindt men op website www.w-h-d.de. Voor het aanvragen van een gratis brochure van de hotelgroep, stuur een e-mail met adresgegevens naar w-h-d@baltuscom.nl.

Wit overhemd
De toetredingsvoorwaarden zijn streng: geen enkel stadshotel – hoe mooi ook - mag lid worden van Wellness-Hotels-Deutschland. Enkel hotels in natuurrijke gebieden of aan zee of meren. Zo’n twaalf W-H-D hotels liggen aan kust van de Noord- en Oostzee, waaronder het Romantik Hotel Achterdiek op het autovrije Oost-Friese eiland Juist net over de grens van Nederland. Ten oosten daarvan – op het eiland Norderney –ligt het Spa- en Resorthotel Georgshöhe direct aan het strand.  Altewischer: ‘Trek in de Randstad maar eens een wit overhemd aan en bekijk ’s avonds je kraag maar. Of veeg je terrastafel na een paar dagen maar eens schoon. Fijn stof heeft een ongunstig effect op de gezondheid. Een toenemend aantal Nederlanders krijgt te maken met luchtwegklachten, waaronder astma en bronchitis. Gasten ondervinden bij ons baat bij de heilzame werking van zeelucht of de zuivere lucht in bergen. Klimaattherapie en gezonde lucht zal op termijn wellicht net zo’n aantrekkingskracht gaan krijgen voor toeristen als de zon nu.’

Verademing
Juist de combinatie van overdag wandelen en/of fietsen in de natuur en daarna een duik in een verwarmd zwembad, de sauna in, een massage of kuurbehandeling is een verademing voor lichaam en geest. In het Duitse Hochsauerland – niet te ver van de Nederlandse grens - liggen enkele aangesloten hotels, waaronder het Waldhaus Ohlenbach Hotel, Hotel Deimann en het Berghotel Astenkrone die allemaal temidden een bosrijke omgeving en ver weg van snelwegen liggen. Ook op prima rijafstand van Nederland grens ligt het Gräflicher Parkhotel Bad Driburg in het Teutoburger Wald in het noordoosten van Noordrijn-Westfalen. Het kuuroord ligt in een landschapspark van 65 hectare, is sinds 1782 in familiebezit en is zojuist heropend na een renovatie van ruim 20 miljoen euro.

Rookvrij
Roken en gezonde lucht gaan niet samen. ‘Als voorstanders van een gezonde levensstijl vonden wij het toch noodzakelijk om onze klanten ook volledig rookvrije restaurants te kunnen bieden,’ aldus Altewischer. Sinds kort biedt nu ieder W-H-D hotel zijn gasten de optie om te kiezen tussen een restaurant waar wel gerookt mag worden of een 100%  rookvrij restaurant.

Wellness-Hotels-Deutschland
De keten is opgericht in 1997. De aangesloten hotels zijn verspreid over heel Duitsland, rustig gelegen in het bos of bij een meer of zee. Ze zijn herkenbaar aan het logo van de groep: een boom met gekleurde stippen. De overkoepelende Duitse hotelbrancheorganisatie DEHOGA – vergelijkbaar met Koninklijk Horeca Nederland – en de International Hotel Association Deutschland (IHA) hanteren nu ook landelijk de kwaliteitsnormen van W-H-D als officiële criteria voor een kuurhotel. Jaarlijks wordt een selectie van de aangesloten hotels gecontroleerd door TÜV Rheinland, een onafhankelijk internationaal onderzoeksbureau.

NOOT VOOR DE REDACTIE:
Dit persbericht vindt u ook op www.baltuscom.nl. Voor nadere informatie en/of foto's kunt u contact opnemen met:

Wellness-Hotels-Deutschland: Gerd Huebinger of Angelika Campbell, tel: +49 211 679 69 60 of mobiel +49 175 414 95 53, e-mail: presse@w-h-d.de

Baltus Communications: Marcel Baltus of Agnes van Duffelen, tel: 070 - 360 66 56,
e-mail: info@baltuscom.nl

Die Kooperation der Wellness-Hotels & Resorts (W-H-R) ist die erste Adresse für Wellness-Erlebnisse und steht seit zwölf Jahren an der Spitze der deutschsprachigen Wellness-Hotellerie. Mittlerweile gehören ihr neben den ersten Pionieren sorgfältig ausgewählte, meist inhabergeführte deutsche Wellness-Hotels sowie internationale Partner im 4- und 5-Sterne-Bereich an. Unabhängige TÜV-Experten testen die Hotels unter anderem unter den Aspekten Großzügigkeit, Innovation und Nachhaltigkeit des SPA-Bereichs. Ein umfangreicher Katalog von Wellness-Hotels & Resorts kann online unter http://www.wellnesshotels-resorts.de und telefonisch unter +49.(0)211.679 69 69 bestellt werden.